Dovoluji si vás pozvat do Technického Fora BMW
zde je několik návodů a rad + Kody závad a co znamenají
http://www.5er.cz/forum/viewforum.php?forum_id=12
identifikace a značení motorů v PDF ke stažení
E12 E21 E23 E24 E28 E30 E31 E32 E34 E36 E38 E39 E46 Z1 Z3
http://www.quickshare.cz/stahnout-soubor/8485:typy_motoru_bmw-pdf_2MB
Resetování kontrolek servisu
Jen: E30 1986-1994 E36 1990-1999 E34 1988-1996 E39 1996-1999
Reset olejového servisu
Připojte zkušební kontrolku mezi pin 7 konektoru diagnostiky motoru a dobrou kostru.
Zapněte zapalování.
Za tři sekundy se rozsvítí všech pět zelených diod LED, vypněte zapalování.Reset servisní kontroly
Připojte zkušební kontrolku mezi pin 7 konektoru diagnostiky motoru a dobrou kostru.
Zapněte zapalování.
Za dvanáct sekund se rozsvítí všech pět zelených diod LED, vypněte zapalování.Všechny modely
Připojte resetovací nástroj servisních kontrolek BMW ke konektoru diagnostiky motoru.
Postupujte podle pokynů výrobce.E39 (od 2000 -), E46, E53
Vozy bez diagnostické zásuvky pod kapotou.Poznámka:
- Kontrolka servisu, která se rozsvěcí v závislosti na ujetých kilometrech, může být resetována teprve po spotřebování více než deseti litrů paliva.
- Kontrolka servisu, která se rozsvěcí v závislosti na čase, může být resetována teprve po uplynutí dvaceti dnů.
- Funkce kontrolky servisu podle časového plánu je dostupná pouze ve vybraných státech.
- Aby bylo možné resetovat kontrolku servisu podle časového plánu nebo kontrolku servisu podle ujetých kilometrů, je nutné nejdříve aktivovat funkci 'reset distance service/resetování servisu podle ujetých kilometrů'.
Resetování kontrolky servisu podle ujetých kilometrů
(Olejový nebo kontrolní servis)
- Zapalovací klíček v poloze '0'
- Stiskněte a přidržte tlačítko pro levou ruku na sestavě přístrojů, otočte zapalovacím klíčkem do polohy '1'.
- Držte tlačítko stisknuté, stav kontrolky se zobrazí po pěti sekundách. Displej zobrazí buď OIL SERVICE/OLEJOVÝ SERVIS, nebo INSPECTION/KONTROLA - rovněž se zobrazí zbývající vzdálenost.
Jestliže se servis podle ujetých kilometrů zobrazí s indikací 'reset', resetování kontrolky je možné. Jestliže se zobrazí bez indikace 'reset', nebylo ještě spotřebováno minimální stanovené množství paliva - resetování kontrolky zatím není možné. - Pro resetování kontrolky, bylo-li minimální stanovené množství paliva již spotřebováno, držte tlačítko stisknuté dalších pět sekund, abyste se dostali do resetovacího módu. Indikace 'reset' se na pět sekund rozbliká. Chcete-li kontrolku resetovat, uvolněte, znovu stiskněte a opět uvolněte tlačítko (dokud indikace 'reset' ještě bliká). Nový plán servisu podle ujetých kilometrů se na pět sekund rozbliká na displeji, pokud resetování bylo úspěšné.
Jestliže nechcete zresetovat kontrolku servisu podle ujetých kilometrů, zachováte dosavadní hodnotu, když tlačítko uvolníte a počkáte, dokud displej nepřestane blikat - původní plán servisu podle ujetých kilometrů se pak na pět sekund zobrazí. - Po resetování servisu podle ujetých kilometrů lze resetovat i servis podle časového plánu. Jestliže tato funkce není k dispozici, zobrazí se indikace 'End SIA/Konec SIA' spolu se starým nebo novým plánem servisu podle ujetých kilometrů (podle toho, zda jste ho zresetovali, či nikoliv).
Servis podle časového plánu
(Roční kontrola) - Jestliže je funkce servisu podle časového plánu k dispozici, zobrazí se nyní její stav. Jestliže se údaj servisu podle časového plánu zobrazí s indikací 'reset', bylo stanovené časové hranice již dosaženo. Jestliže je zobrazen bez indikace 'reset', stanovené časové hranice nebylo dosud dosaženo.
- Resetování kontrolky, jestliže stanoveného časového minima bylo dosaženo.
Stiskněte a přidržte tlačítko po dobu alespoň pěti sekund, indikace 'reset' se na pět sekund rozbliká. Jestliže chcete kontrolku resetovat, uvolněte, znovu stiskněte a opět uvolněte tlačítko (dokud indikace 'reset' ještě bliká). Nový časový plán servisu se na pět sekund rozbliká, pokud resetování bylo úspěšné.
Jestliže nechcete resetovat kontrolku servisu podle časového plánu, dosavadní hodnota se zachová, když uvolníte tlačítko a počkáte, dokud displej nepřestane blikat - původní časový plán servisu se pak na pět sekund zobrazí. - 'End SIA' se pak zobrazí se starým nebo novým časovým plánem servisu (podle toho, zda jste ho zresetovali, či nikoliv).
_________________________________________________________________
Model | 518i | 518i |
Značení | M40B18 | M43B18 |
Ventily/válec | 2 | 2 |
Vačková hřídel-pohon | Ozubený řemen | Rozvodový řetěz |
Motorové palivo-typ | Super | Super |
Vrtání [mm] | 84 | 84 |
Zdvih [mm] | 81 | 81 |
Zdvihový objem [kubický centimetr] | 1796 | 1796 |
Komprese [x:1] | 8,8 | 9,7 |
Výkon [kW/PS] | 83/113 | 85/115 |
u počtu otáček [1/min] | 5500 | 5500 |
Točivý moment [Nm] | 162 | 168 |
u počtu otáček [1/min] | 4250 | 3900 |
Kompresní tlak [holý] | 10 11 | 10 11 |
Technická data šestiválcový motor-motory M20, M30, M50
Model | 520i | 525i | 520i | 525i | 530i | 535i |
Značení | M20B20 | M20B25 | M50B20 | M50B25 | M30B30 | M30B35 |
Ventily/válec | 2 | 2 | 4 | 4 | 2 | 2 |
Vačková hřídel-pohon | Ozubený řemen | Ozubený řemen | Rozvodový řetěz | Rozvodový řetěz | Rozvodový řetěz | Rozvodový řetěz |
Motorové palivo-typ | Normální | Normální | Super | Super | Normální | Normální |
Vrtání [mm] | 80 | 84 | 80 | 84 | 89 | 92 |
Zdvih [mm] | 66 | 75 | 66 | 75 | 80 | 86 |
Zdvihový objem [kubický centimetr] | 1990 | 2494 | 1990 | 2494 | 2986 | 3430 |
Komprese [x:1] | 8,8 | 8,8 | 10,5/10,5* | 10,0/10,5* | 9,0 | 9,0 |
Výkon [kW/PS] | 95/129 | 125/170 | 110/150 | 141/192 | 135/188 | 155/211 |
u počtu otáček [1/min] | 6000 | 5800 | 6000/5900* | 6000/5900* | 5800 | 5700 |
Točivý moment [Nm] | 164 | 222 | 190/190* | 245/250* | 260 | 305 |
u počtu otáček [1/min] | 4300 | 4300 | 4700/4200* | 4700/4200* | 4000 | 4000 |
Kompresní tlak [holý] | 10 11 | 10 11 | 10 11 | 10 11 | 10 11 | 10 11 |
Model | 530i | 540i |
Značení | M60B30 | M60B40 |
Ventily/válec | 4 | 4 |
Vačková hřídel-pohon | Rozvodový řetěz | Rozvodový řetěz |
Motorové palivo-typ | Super | Super |
Vrtání [mm] | 84 | 89 |
Zdvih [mm] | 67,6 | 80 |
Zdvihový objem [kubický centimetr] | 2997 | 3982 |
Komprese [x:1] | 10,5 | 10,0 |
Výkon [kW/PS] | 160/218 | 210/286 |
u počtu otáček [1/min] | 5800 | 5800 |
Točivý moment [Nm] | 290 | 400 |
u počtu otáček [1/min] | 4500 | 4500 |
Kompresní tlak [holý] | 12 14 | 12 14 |
Model | 524td | 525td | 525tds |
Značení | M21D24 | M51D25 | M51D25 |
Ventily/válec | 2 | 2 | 2 |
Vačková hřídel-pohon | Ozubený řemen | Rozvodový řetěz | Rozvodový řetěz |
Naložení | Turbodmychadlo | Turbodmychadlo | Turbodmychadlo + chladič plnicího vzduchu |
Motorové palivo-typ | Dieselový | Dieselový | Dieselový |
Vrtání [mm] | 80 | 80 | 80 |
Zdvih [mm] | 81 | 82,8 | 82,8 |
Zdvihový objem [kubický centimetr] | 2443 | 2499 | 2499 |
Komprese [x:1] | 22 | 22 | 22 |
Výkon [kW/PS] | 85/115 | 85/115 | 105/143 |
u počtu otáček [1/min] | 4800 | 4800 | 4800 |
Točivý moment [Nm] | 220 | 222 | 260 |
u počtu otáček [1/min] | 2400 | 1900 | 2200 |
Kompresní tlak [holý] | >20 | >20 | >20 |
Použito v modelech E34 ale i v dalších
kompletn manuál pro E34 v CZ
Ke stažení zde
http://www.ulozto.cz/6797705/manual-e34-rar
náhled-
celé to má 129 stran
nějaké PDF dokumentace pro BMW
netříděné dokumentace
http://www.uloz.to/8670337/vanos-bmw-pdf
http://www.uloz.to/8670329/touring-sun-roof-pdf
http://www.uloz.to/8670323/tempomat-pdf
http://www.uloz.to/8670316/sd92-113-olej-do-automatu-pdf
http://www.uloz.to/8670315/predni-tlumice-pdf
http://www.uloz.to/8670314/olej-aut-prevodovky-pdf
http://www.uloz.to/8670313/nivo-pdf
http://www.uloz.to/8670309/navod-e30-pdf
http://www.uloz.to/8670146/lednicka-pdf
http://www.uloz.to/8669904/e36-el-schema-r98-pdf
http://www.uloz.to/8669896/e34intensivewash-pdf
http://www.uloz.to/8669886/e34-bmw-service-repair-guide-v1-0-pdf
http://www.uloz.to/8669579/dual-vanos-bmw-pdf
http://www.uloz.to/8669578/bmw-20automat-20schema-pdf
http://www.uloz.to/8669573/bmw-3-e36-navod-pdf
http://www.uloz.to/8669480/bentley-bmw-5-series-service-manual-e34-pdf
http://www.uloz.to/8669333/bentley-bmw-3-series-service-manual-e36-pdf
http://www.uloz.to/6797705/manual-e34-rar
http://www.uloz.to/6797652/stahovak-z-naprava-e34-rar
http://www.uloz.to/6797650/navod-e36-rar
http://www.uloz.to/6697555/dual-vanos-bmw-pdf
http://www.uloz.to/6697554/touring-sun-roof-pdf
http://www.uloz.to/6697553/sd92-113-olej-do-automatu-pdf
http://www.uloz.to/6697552/bmw-20automat-20schema-pdf
http://www.uloz.to/6697551/e34-95-etm-pdf
http://www.uloz.to/6697538/e34-93-etm-pdf
http://www.uloz.to/6697532/e34-91-etm-pdf
http://www.uloz.to/6697527/e34-89-etm-pdf
http://www.uloz.to/6697521/e34-94-etm-pdf
http://www.uloz.to/6697516/e34-92-etm-pdf
http://www.uloz.to/6697509/e34-90-etm-pdf
http://www.uloz.to/6697500/e34-88-etm-pdf
http://www.uloz.to/6610955/dual-vanos-bmw-pdf
http://www.uloz.to/4934900/stahovak-z-naprava-e34-rar
http://www.uloz.to/3229268/lednicka-pdf
http://www.uloz.to/3229248/tempomat-pdf
http://www.uloz.to/3229246/nivo-pdf
http://www.uloz.to/8670148/navod-e46-pdf
J N T BMW ...
http://www.uloz.to/8816151/nt34-rar
http://www.uloz.to/8809988/e30-rar
našel jsem ofocený návod na E60 Slovensky
http://www.quickshare.cz/stahnout-soubor/19641:bmw_manual_v_slovencine-tif_68MB
identifikace a značení motorů v PDF ke stažení
E12 E21 E23 E24 E28 E30 E31 E32 E34 E36 E38 E39 E46 Z1 Z3
http://www.uloz.to/8670332/typ-motoru-bmw-pdf
MAD MAX |
děkuji za jeho práci na článku
Tempomat je dost dobrá věc. Sám ho dost často používám, hlavně na dálnici ve spojení nastavení mezní rychlosti na OBC, tlačítkem LIMIT (mám nastavenou 130 Km/h). |
Požadováná rychlost jízdy, počínaje cca 40 Km/h, může být udržována a uložena v paměti. 1 ZRYCHLOVÁNÍKrátký dotyk s páčkou (ťuknutí): Regulace rychlosti je přerušena a musí být znovu nastavena, jestliže hodnota uložená v paměti je překračována o víc než 10 Km/h po dobu delší než 1 min. U BMW 525tds, jakož i u vozidel se zvláštní výbavou "Automatická regulace stability ASC" se regulace rychlosti přeruší a musí být znovu nastavena, přesáhne-li nastavenou rychlost o 16 Km/h, nebo klesne-li rychlost oproti nastavené o 8 Km/h. 2 ZPOMALOVÁNÍPáčku podržet v této poloze: U BMW 525tds, jakož i u vozidel se zvláštní výbavou "Automatická regulace stability ASC" vozidlo zpomaluje automatickým ubráním plynu. Po uvolnění se dosažená ryclost udržuje a je uložena do paměti. Krátký dotyk s páčkou (ťuknutí): Ťuknutí na páčku: Ťuknutí na páčku: Kromě toho dochází k vypnutí regulace rychlosti při zpomaleních vštších než 1,5 m/s2. např. na spupáních, při brždění jakož i při vyšlápnutí spojky popřípadě při přesunutí páky voliče automatické převodovky z D na N. Při odstavení motoru je hodnota uložená v paměti vymazána.Pozor: |
Check Control
(1.) - Značka upozornění |
---|
(2.) - Tlačítko CC |
(3.) - Plusové znaménko |
Všeobecné pokyny:
Objeví-li se text "Betriebsanleitg.": Informace k příslušnému hlášení je třeba hledat pod rubrikou "Upozornění/ způsob odstranění".Text "Betriebsanleitg." může být smazán: Stisknutím tlačítka CC jakmile se objeví.Přezkoušení displeje Check-Control (jen neukazuje-li žádná hlášení): Vpoloze klíčku zapalování 2 stisknout tlačítko CC: Musí se objevit text CHECK CONTROL OK.
Systém hlášení poruch "Check-Control"
V textové formě jsou hlášeny systémy, které mají závadu. Pokyny a varování jsou provozovány zvukem gongu.
Přitom jsou rozlišovány 3 prioryty:
Priorita 1
Text | Upozornění/způsob odstranění |
---|---|
Bremsflüssigkeit (brzdová kapalina) | - Stav brzdové kapaliny klesl na MIN / při nejblžší příležitosti doplnit. * Příčinu ztráty brzdové kapaliny dejte odstranit ve značkovém servisu BMW. |
Oeldruck Motor (tlak motor.oleje) | - Je příliš nízký / ihned zastavit a odstavit motor. * Překontrolovat stav oleje v motoru a eventuálně doplnit. |
Kühlwassertemp. (teplota chlad.vody) | - Teplota chladící kapaliny příliš vysoká / ihned zastavit a odstavit motor. * Přezkoušení stavu chladící kapaliny. |
Handbremse lösen (uvolnit ruční brzdu) | - Hlásí po překročení určité nepatrné rychlosti jízdy. * Uvolnit ruční brzdu. |
Kein Bremslicht (žádné brzd.světlo) | - Výpadek brzdových světel - žárovky, nebo pojistka vadné / Vyměnit žárovku, nebo pojistku. * Vyměnit žárovku, nebo pojistku. |
Bremsli.Elektrik (elektr.brzd světel) | - Výpadek brzdových světel - Vadná pojistka, nebo elektrický obvod / Pojistku vyměnit, nebo se spojit se značkový servisem BMW. * Mrknout na pojistku, nebo se navštívit značkový servisem BMW. |
SPEED LIMIT (limit rychlosti) | - Upozornění při překročení zákonneho limitu rychlosti. * Překročení přednastavené rychlosti min. o 5 Km/1 hod. |
Tyto závady jsou ihned hlášeny gongem a blikající značkou upozornění (1.). Pokud se součastně vyskytne více závad jsou na displeji ukazovány postupně. Hlášení zůstávají aktivní až do odstranění závady a nelze je tlačítkem Check-control (tlačítkem CC) (2.) vymazat.
Priorita 2
Text | Upozornění/způsob odstranění |
---|---|
Getribeprogramm | - Automatická převodovka: porucha řadící elektroniky. * Vyhledat značkový servis BMW. |
Bremsbeläge (brzd.obložení) | - Brzdová obložení opotřebovaná / měla by být neprodleně vyměněná. * Vyhledat značkový servis BMW. |
Waschwasserstand (stav umýv. kapaliny poklesl) |
- Stav umývací kapaliny pro odsřikovač / doplnit při nejbližší příležitosti. * Asi 8,0 l |
1 Bremslicht (1 brzdové světlo) |
- Výpadek jednoho brzdového světla. * Koncové světlo: žárovka 10 Watt, Ostatní žárovky: 21 Watt |
Abblendlicht Rücklicht | - Porucha žárovky, nebo pojistky, nebo el. obvodu tlumených světel. * Vyměnit žárovku, nebo pojistku,-> |
Kennzeichenlicht | - -> zpětných světel, nebo osvětlení SPZ * Vyměnit, nebo zajet do servisu BMW |
Anhängerlicht (osvětlení přívěsu) |
- Pojistka osvětlení přívěsu, nebo el. obvod vadný / pojistku vyměnit, nebo do servisu BMW * Vyměnit, nebo zajet do servisu BMW |
K hlášení dojde v poloze klíčku zapalování 2 (pokud se vyskytují závady prioryty 1, dojde k jejich automatické přednosti signalizací). Po zhasnutí údaje zůstavají svítit značky upozornění. Objeví-li se plusové znamení (3): znamená to, že se objevila další hlášení poruch - vyvolat stisknutím CC.
Priorita 3
Text | Upozornění/způsob odstranění |
---|---|
Oelstand motor (stav motor.oleje) |
- Stav oleje v motoru poklesl zhrzba na značku MIN / zkontrolovat stav oleje. * Při nejbližší příležitosti doplnit. |
Kühlwasserstand (stav.chlad vody) |
- Pokleslý stav chladící kapaliny / při nejbližší příležitosti doplnit. * Asi 8,0 l |
Sensor Oelstand (senzor stavu oleje) |
- Senzor pro měření stavu oleje v motoru vadný / spojit se při se servisem BMW. * Až do opravy nebude nízký stav oleje hlášen!!! |
Check-control | - Závada v elektronice, různá hlášení nemohou být ukázána na displeji / spojit se servisem BMW. * Překontrolovat v servisu BMW. |
Licht an? (rozsvícená světla?) |
- Hlášení po ukončení jízdy (po otevření dveří řidiče). * Zhasnout světla! |
Bitte angurten (připoutejte se prosím) |
- Hlášení případně spojeno i se svítilnou, nebo s akustickým signálem. * Připoutejte se! |
Betriebsanleitg | - Upozornění na různá hlášení. |
Prvotní hlášení po ukončení jízdy v poloze klíčku zapalování 0 (je-li více hlášení objevuví se postupně - hlášení prioryty 3 se objevují až po hlášeních prioryty 2 a 1), přitom je možno i při vytaženém klíčku zapalování a zhasnutí displeje hlášení vyvolat tlačítkem CC do cca3 minut po ukončení jízdy. Hlášení jsou možná i před zahájením jízdy v poloze klíčku zapalování 2, přičemž texty za krátkou chvíli nebo součastně s rozjezdem zhasnou a nezůstanou ve funkci žádné upozorňující značky. Nové hlášení se objeví zase až při poloze klíčku zapalování 0. Znaménko plus: Závad je více, vyvolat postupně stisknutím tlačítka CC.
Změna pořadí funkcí čas, spotřeba1, spotřeba2... |
Krátce ťuknout na páčku směrovek: Stisknout tlačítko Check Control ve združeném palubním přístoji, nebo stisknout tlačítko CODE. Upozornění: Hlášení systému check-control má přednost před údaji z palubního počítače. Mají-li být na sdruženém přístroji ukazovány jen některé informace, postupovat následovně: - páčku ukazatele směrů stlačit na 3 s, objeví se údaj Prog1 (na palubním počítači P1) - stisknout požadovaná informační tlačítka (má-li být například udávána jen proměrná spotřeba 2 - a ne spotřeba - stisknout po tlačítku VERBR tlačítko k přepínání jednotek. Při dalším stlačení přepínacího tlačítka se mění údaje spotřeba 1 a 2 libovolně často. U data a zapínací doby postupovat podobně). - stisknout tlačítko S/R Mají-li být na sdruženém přístroji ukazována opět všechny informace, postupovat následovně: - páčku ukazatele směru stlačit na 3 s, objeví se údaj Prog 1 (na palubním počítači P 1) - stisknout tlačítko S/R. Jak přepnout na jiný jazyk: V poloze klíčku zapalování 1 přidržíme asi na 20 sec tlačítko CC "Check Control", které se nachází v pravo mezi budíkama na palubní desce. Další přidržení tlačítka CC přepne na další jazyk. Test všech ukazatelů, budíků: Přidržte tlačítko CC "CHECK CONTROL" a otočte klíčkem zapalování do polohy 2 spustíte tím test LCD, přístojů a ukazatelů na palubní desce. Nejprve se Vám vypíše: BMW Nr, Code Nr, K-zahl, F.G. Nr, SW.Vers., And.Index. Viz níže u mého auta. Code Nr 00000 K-zahl 4534 F.G. Nr GF07655 SW.Vers. 1.01 And.Index 37 |